Det går fort nu!

Jag passar på att skriva några rader medan det finns tid!

Jag har nyligen kommit hem från Skåne där jag var nere för ELU:s årsmöte och predikan i helgen. Det var mitt nionde årsmöte i ELU:s styrelse och det femte som ordförande. Det är roligt att få vara med i en så fin organisation som betyder så mycket för så många, men också lite slitigt i perioder – inte minst eftersom jag har så långt till vår verksamhet och personalen. Men det var som sagt en fin helg, och nu är jag tillbaka i Stockholm.

Jag har precis skickat iväg Martin med vår grupp från Strandhems bibelskola till Riksdagen för ett studiebesök och ska själv sätta mig och titta på min undervisning imorgon på CredoAkademin. Jag och Martin ska undervisa var sitt pass om kyrkan och staden. Ni som har hört oss undervisa om detta i kyrkan, eller läst våra artiklar i Världen Idag skulle känna igen er! Det är roligt att få besök av unga, entusiastiska människor som vill lära och bidra till vårt arbete. Vi kommer att göra en del studiebesök för att försöka ge dem en inblick i vad det är att arbeta för Jesus i huvudstaden och hur man kan göra det på olika sätt. Personligen ser jag särskilt fram mot fredag morgon då vi får besök av Maria Ahlin som 2008 startade organisationen Free Them för att bekämpa traffiicking.

Ni får möjlighet att möta studenterna dels ikväll, på VARDag, och dels i söndagens gudstjänst och efterföljande kyrkfika!

Be för våra gäster och be för vår stad och vår kyrka. Det finns så mycket att göra i den här staden att det ibland kan kännas oöverstigligt, men Herren Jesus har sagt:

Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa. (Johannes 14: 27.)

Detta har jag talat till er, för att ni skall ha frid i mig. I världen får ni lida, men var vid gott mod. Jag har övervunnit världen. (Johannes 16: 33.)

Taggar: , , , ,
Publicerad i (Helt vanliga) blogginlägg, Personligt